Brand safety w mediaPPG - Twoje reklamy w bezpiecznym środowisku

Brand safety to zagadnienie, które w ostatnich latach znacznie zyskało na znaczeniu. Podążając za tym nurtem mediaPPG, biuro reklamy Polska Press Grupy, zdecydowało się na poszerzenie zakresu dostępnych modeli targetowań i technologii umożliwiających ochronę reklamowanych marek, stawiając na wykorzystanie w tym celu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego (machine learning).

Wszystkie treści, jakie powstają w mediaPPG są tworzone przez redaktorów, więc problemy związane z User Generated Content praktycznie nas nie dotyczą. Jednak, by móc zaoferować reklamodawcom bezpieczne i dopasowane treści trzeba czegoś więcej niż tylko klasycznych sekcji i kategorii tematycznych czy ograniczenia emisji przy określonych tagach redakcyjnych.

Dlatego zdecydowaliśmy się na rozwój projektu automatycznej klasyfikacji treści pod kątem brand safety. Jego celem jest wyszukiwanie i oznaczenie segmentów kontekstowych, które w komunikacji niektórych marek mogłyby być niepożądane. W szczególności wymienić tutaj można treści związane z polityką, religią, przemocą, treściami związanymi z dziećmi, wypadkami czy używkami.

Do wyszukiwania tych treści zastosowane zostały najnowsze dostępne technologie. Rozwiązania kategoryzujące treści pod kątem brand safety oparliśmy o dedykowany model uczenia maszynowego, a dokładnie o techniki przetwarzania języka naturalnego. Ta technologia oparta jest o wykorzystanie sztucznych sieci neuronowych i platformy Tensorflow.

Przeprowadzana jest analiza tekstu a na tej podstawie, artykuł zostaje automatycznie zaklasyfikowany jako np. zawierający treści związane z polityką - mówi Maciej Michałek, Kierownik Działu AI/ML w Polska Press.

Modele trenowane są na dużych zbiorach danych historycznych, odpowiednio przygotowanych i oznaczonych. Po etapie nauki model może już działać samodzielnie, bez udziału człowieka, w ułamku sekundy oceniając nowe treści. W ten sposób udaje się osiągać niemal 100-procentową celność kategoryzacji.

Targetowania wykluczające wybrane treści niebezpieczne są już dostępne w ofercie mediaPPG. To jednak nie koniec prac, które mają na celu poprawę jakości targetowania i zapewnienie markom pożądanego poziomu ochrony.

W kolejnych miesiącach planujemy dodanie kolejnych kategorii treści. Pracujemy też m.in. nad modelem, który będzie określał, jakie emocje budzi artykuł, co w przyszłości pozwoli nam dodać nowy wymiar targetowania reklamowego. W obszarze naszych zainteresowań, poza analizą języka, leżą także obrazy i ich automatyczna kategoryzacja. Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja rewolucjonizują rynek. Jako Polska Press Grupa uczestniczymy w tej rewolucji.

Autor: Autor: Rafał Jung, Marketing Product Manager, Biuro Reklamy PPG


autor artykułu

Rafał Jung

Przeglądaj też