Brand safety w mediaPPG - Twoje reklamy w bezpiecznym środowisku
Wszystkie treści, jakie powstają w mediaPPG są tworzone przez redaktorów, więc problemy związane z User Generated Content praktycznie nas nie dotyczą. Jednak, by móc zaoferować reklamodawcom bezpieczne i dopasowane treści trzeba czegoś więcej niż tylko klasycznych sekcji i kategorii tematycznych czy ograniczenia emisji przy określonych tagach redakcyjnych.
Dlatego zdecydowaliśmy się na rozwój projektu automatycznej klasyfikacji treści pod kątem brand safety. Jego celem jest wyszukiwanie i oznaczenie segmentów kontekstowych, które w komunikacji niektórych marek mogłyby być niepożądane. W szczególności wymienić tutaj można treści związane z polityką, religią, przemocą, treściami związanymi z dziećmi, wypadkami czy używkami.
Do wyszukiwania tych treści zastosowane zostały najnowsze dostępne technologie. Rozwiązania kategoryzujące treści pod kątem brand safety oparliśmy o dedykowany model uczenia maszynowego, a dokładnie o techniki przetwarzania języka naturalnego. Ta technologia oparta jest o wykorzystanie sztucznych sieci neuronowych i platformy Tensorflow.
Przeprowadzana jest analiza tekstu a na tej podstawie, artykuł zostaje automatycznie zaklasyfikowany jako np. zawierający treści związane z polityką - mówi Maciej Michałek, Kierownik Działu AI/ML w Polska Press.
Modele trenowane są na dużych zbiorach danych historycznych, odpowiednio przygotowanych i oznaczonych. Po etapie nauki model może już działać samodzielnie, bez udziału człowieka, w ułamku sekundy oceniając nowe treści. W ten sposób udaje się osiągać niemal 100-procentową celność kategoryzacji.
Targetowania wykluczające wybrane treści niebezpieczne są już dostępne w ofercie mediaPPG. To jednak nie koniec prac, które mają na celu poprawę jakości targetowania i zapewnienie markom pożądanego poziomu ochrony.
W kolejnych miesiącach planujemy dodanie kolejnych kategorii treści. Pracujemy też m.in. nad modelem, który będzie określał, jakie emocje budzi artykuł, co w przyszłości pozwoli nam dodać nowy wymiar targetowania reklamowego. W obszarze naszych zainteresowań, poza analizą języka, leżą także obrazy i ich automatyczna kategoryzacja. Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja rewolucjonizują rynek. Jako Polska Press Grupa uczestniczymy w tej rewolucji.
Autor: Autor: Rafał Jung, Marketing Product Manager, Biuro Reklamy PPG
Rafał Jung
Przeglądaj też
-
Reklama i marketing
Co Google Analytics może powiedzieć o Twoich odbiorcach?
-
Reklama i marketing
Dlaczego ogólnopolskie marki powinny reklamować się w mediach lokalnych
-
Reklama i marketing
Lokalna reklama restauracji - zrób plan i działaj konsekwentnie
-
Reklama i marketing
Content marketing: 7 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć
-
Co słychać w mediaPPG
XIII Forum Przedsiębiorców Małopolski było sukcesem
-
Reklama i marketing
Event marketing online. Jak zorganizować konferencję i targi?