Dlaczego ogólnopolskie marki powinny reklamować się w mediach lokalnych?
Dlaczego Twoja firma powinna postawić na media lokalne?
Istnieje powszechne przekonanie, że najważniejsze wydarzenia mają miejsce w stolicy. Oczywiście, nie można z tym faktem polemizować. Warszawa, stanowi centrum wydarzeń w naszym kraju, również w kwestii gospodarczej. Właśnie tam zlokalizowana jest większość siedzib wszystkich największych firm w całym kraju Nie należy jednak zapominać, że potencjalni klienci kryją się w całej Polsce. Zacznijmy od garści danych.
Czy wiesz, że aż 93,5% Polaków mieszka poza Warszawą? A liczba ludności na Śląsku (4 570 849) wynosi niemal tyle samo co liczba mieszkańców Nowej Zelandii.* Dane nie kłamią. Chociaż z reguły zachęca się nas do działań globalnych, w marketingu i reklamie warto czasem pomyśleć bardziej lokalnie.
Spójrzmy na kolejne statystyki: 72% konsumentów, którzy wyszukiwali lokalnie, odwiedzili sklepy w promieniu 5 mil. Natomiast 50% użytkowników mobilnych, którzy wyszukiwali lokalnie, odwiedzili sklep tego samego dnia.** Dane jasno pokazują, buszowanie w sieci ma duże znaczenie, podczas wyborów konsumenckich w sklepach stacjonarnych, które z reguły znajdują się tuż obok nas. Dlatego, podczas kreowania wizerunku Twojej firmy w sieci warto postawić na lokalne media, pozwoli Ci to budować autentyczność oraz grupę realnych klientów. Takie działania skracają dystans oraz budują zaufanie.
Lokalne media są blisko nas!
Dlaczego czytelnicy ufają mediom lokalnym? Ponieważ od lat są blisko nich. Tematy poruszane w serwisach regionalnych dotyczą ich codziennego życia: remont głównego ronda w mieście, zdjęcia tegorocznych maturzystów, nowy sprzęt w lokalnym szpitalu czy plebiscyt na najpiękniejszy balkon w dzielnicy. Właśnie takie treści dają poczucie przynależności do lokalnej społeczności.
Autorami tekstów niejednokrotnie są sąsiedzi, a nawet bliżsi lub dali znajomi. Dodatkowo serwisy regionalne często są współtworzone przez samych mieszkańców, to właśnie oni często są bohaterami z “pierwszych stron gazet”. Niejednokrotnie sami przesyłają zdjęcia, dzielą się tematami czy aktywnie komentują publikowane treści. Wszystkie te działania budują zaufanie, warto więc wykorzystać przestrzeń mediów lokalnych do promocji swojego biznesu.
BIG STAR, lokalna odpowiedź na globalne trendy
Jedną z firm, która postawiła na reklamę w lokalnych tytułach grupy POLSKA PRESS jest znana marka modowa BIG STAR. Celem było kierowanie klientów do sklepów stacjonarnych. Klient oczywiście mógł zrobić kampanię geotargetowaną w Google, ale uwierzył nam i podstawił na poradnikowy content.
Powstały artykuły, w których ekspertami byli pracownicy oddziałów. Jak dobrać idealne jeansy i je pielęgnować? Jak wkomponować denim w stylizacje do pracy czy na imprezę? Jak podkreślić swój styl? Na te pytania w materiałach odpowiedzieli pracownicy sklepu, podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem w obszarze najnowszych trendów.
W tworzenie treści w lokalnych mediach warto zaangażować ludzi z pasją, dzięki udziałowi pracowników BIG STARA’a marka nabiera “ludzkiej twarzy”, bo to właśnie oni tworzą firmę. Wynik? 100% celu miesięcznego w weekend.
Edison Energia, lokalne podejście do klienta
Edison Energia to firma od lat zajmująca się fotowoltaiką. Pomimo tego, że firma nastawiona jest na działanie ogólnopolskie postanowiła indywidualnie zadbać o dotarcie do klientów z różnych regionów. Przygotowaliśmy serię ośmiu artykułów, które znalazły się w różnych serwisach regionalnych.
Ponadto w materiałach zastosowano banery linkujące do poszczególnych oddziałów firm w różnych województwach Polski. Dzięki, czemu użytkownicy serwisów w całej Polsce mogli zobaczyć treści na poszczególnych, lokalnych serwisach i to w lokalnym ujęciu. Dodatkowo takie działania pokazały możliwość skorzystania z usług firmy w różnych województwach.
BGK, indywidualne podejście do regionu
Bank Gospodarstwa Krajowego postanowił wyjść z pomocą do lokalnych przedsiębiorców, którzy musieli zmierzyć się z trudnym czasem koronawirusa. By zminimalizować gospodarcze skutki pandemii i ratować miejsca pracy wyszli z pożyczką płynnościową dla firm. Inicjatywa została przedstawiona w naszych serwisach regionalnych.
Razem z BGK przygotowaliśmy materiał, opisujący szczegóły warunków pomocy dla firm, który został dostosowany do poszczególnych regionów. W każdym z artykułów zawarto dedykowaną pod dany serwis regionalny wypowiedź dyrektorów lokalnych placówek. Taka inicjatywa pozwoliła przybliż temat odbiorcom, zmniejszyć dystans oraz przedstawić możliwości pozwalające na rozwiązanie ich problemu.
Angażując się w dystrybuowanie treści za pomocą lokalnych mediów firma może w prosty sposób zbliżyć się do swoich konsumentów. Tworząc spersonalizowane komunikaty dla swoich odbiorców, marka skraca dystans oraz pokazuje, że zauważa potrzeby również tych “mniejszych”. Chyba, każdy z nas zwraca uwagę, na komunikaty, w których pojawia się nazwa naszego miasta czy ulicy. Mamy wówczas wrażenie, że dane wydarzenie “dzieje się u nas”. A taki sam mechanizm można zastosować przy kontakcie klienta z marką.
*źródło: GUS
** źródło: https://serpwatch.io/blog/digital-marketing-trends/
Anna Hutek
Przeglądaj też
-
Reklama i marketing
Co Google Analytics może powiedzieć o Twoich odbiorcach?
-
Reklama i marketing
Brand safety w mediaPPG - Twoje reklamy w bezpiecznym środowisku
-
Reklama i marketing
Lokalna reklama restauracji - zrób plan i działaj konsekwentnie
-
Reklama i marketing
Content marketing: 7 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć
-
Co słychać w mediaPPG
XIII Forum Przedsiębiorców Małopolski było sukcesem
-
Reklama i marketing
Event marketing online. Jak zorganizować konferencję i targi?