Lokalna reklama restauracji - zrób plan i działaj konsekwentnie

Mnogość programów kulinarnych, w szczególności tych z blondwłosą królową gotowania, bez wątpienia uświadomiła restauracjom, jak ważna jest dobrze zaplanowana promocja. Liczy się plan, ciekawy pomył, ale przede wszystkim zaangażowanie!

Należy pamiętać, że konkurencja na rynku, nawet w małych miastach jest spora. Dlatego, konieczny punkt podczas planowania strategii marketingowej baru, restauracji czy bistro będzie znalezienie elementu wyróżniającego firmy na tle konkurencji. Oczywiście należy również pamiętać o starej, dobrej poczcie pantoflowej. Dobrą restaurację po prostu będzie się polecać!

Przed stworzeniem planu promocji lokalu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

1. Reklama restauracji - kim jest grupa docelowa

Kto ma być klientem restauracji? Młodzi ludzie wpadający na szybki posiłek podczas przerwy w zajęciach na uczelni czy pracy? Osoby z zasobniejszym portfelem, dla których liczy się finezja i odrobiona luksusu podczas posiłku? A może rodziny z dzieciakami, które najchętniej zajadałyby się pizzą lub frytkami? Wyznaczenie grupy docelowej to klucz do skutecznej komunikacji oraz stworzenia idealnego menu!

Zastanów się jakich gości wyobrażasz sobie w swoim lokalu. Wielkość pomieszczenia oraz lokalizacja będą miały ogromny wpływ, na jakich to gości możesz spodziewać się w lokalu. Niewielkie bistro obok uczelni? Studenci, średnia półka cenowa, szybki czas podania. Restauracja przy drodze szybkiego ruchu? Kierowcy, podróżujące rodziny Klimatyczny lokal na rynku? Wieczorne randki, weekendowe wyjścia do restauracji. Dzięki takiej szybkiej analizie dużo łatwiej będzie określić CI potrzeby, oczekiwania oraz preferencje kulinarne gości.

2. Reklama Restauracji - Jaką formę promocji wybrać?

Postaw na internet! Szukając odpowiedniego miejsca na zjedzenie posiłku, najczęściej zaczynamy od wpisania interesującej nas frazy w internetową wyszukiwarkę. To najszybszy sposób, który dostarcza nam wszelkich potrzebnych informacji, za pomocą jednego kliknięcia. Menu, lokalizacja, godziny otwarcia, opinie klientów. Wniosek jest prosty, czas zainwestować w stronę internetową oraz oczywiście social media.

Media społecznościowe, w szczególności Facebook i Instagram to świetne narzędzie do promocji restauracji. Za ich pośrednictwem możesz informować swoich klientów o:

  • Nowościach w menu,
  • Aktualnych promocjach,
  • Akcjach rabatowych,
  • Organizować konkursy,
  • Aktywizować użytkowników, zadawać im pytania, podsuwać tematy do dyskusji,
  • Publikować zdjęcia dań czy napojów.

Ponadto klienci odwiedzający Twoją restaurację będą mogli oznaczyć ją na zdjęciach na Instagramie, insta stories czy facebookowych profilach. Dzięki, temu w prosty i bezpłatny sposób więcej osób dowie się o Twoim lokalu.

Oczywiście nie należy zapominać o przejrzystej i intuicyjnej stronie internetowej. Powinna zawierać menu wraz z cennikiem, estetyczne fotografie dań, lokalu i załogi. Umieść na niej również wskazówki dotyczące dojazdu oraz informację o aktualnych akcjach promocyjnych.

Ładna strona to jednak nie wszystko. Tutaj zaczyna się wielka wyprawa w głąb przygotowania i optymalizacji treści pod wyszukiwarki. To jedna z najważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić, aby klienci, wpisując w Google odpowiednie frazy, znaleźli właśnie Ciebie.

Jak zacząć? Z pomocą przyjdą agencje lub grupy mediowe, które przygotowują taką rekomendację dla swoich klientów. Nierzadko w ramach kampanii content marketingowych w swoich tytułach. Dzięki temu zyskasz za równo reklamę w lokalnej prasie online, linki do swojej strony i kompletną informację na temat tego, czego Twoi klienci szukają w internecie.

Nie zapomnij o serwisie Trip Advisor. To właśnie tam internauci najczęściej dzielą się opinią na temat wizyty w restauracjach. Niestety, w sieci nic nie ginie, a niepochlebne opinie o obsłudze czy zdjęcia ukazujące pozbawione estetyki potrawy mogą pozostać z nami na długo. Dlatego warto zadbać o to, by goście po wyjściu z restauracji czuli się zadowoleni.

Reklama restauracji - Jak dotrzeć do lokalnych klientów?

Czy pomyślałeś o reklamie w mediach lokalnych? Rozpoznawalne serwisy regionalne to idealny sposób na zaprezentowanie restauracji mieszkańcom miejscowości, w której się ona znajduje. Nasze serwis odwiedza codziennie ok. 19 314 306 użytkowników, którzy szukają właśnie takich lokalnych informacji. Mamy ogólnopolski zasięg. 23 serwisy regionalne i ponad 500 serwisów Naszego Miasta, dzięki czemu możemy przygotowywać kampanię zarówno dla danego miasta, regionu, województwa jak i całej Polski.

Reklama restauracji - Czy pamiętasz o zasadzie: Jak Cię widzą, tak Cię piszą?

Pamiętaj, że o sukcesie Twojego lokalu decyduje również obsługa. Kelnerzy, barmani i kucharze to wizytówka, i reklama restauracji. To oni tworzą atmosferę panującą w lokalu. Twoi klienci z chęcią wrócą do miejsca, w którym panuje przyjemny klimat, a obsługa prezentuje wysoką kulturę osobistą. Pamiętaj, zgrany zespół, zadowolony z warunków swojej pracy to podstawa. Dlatego, tak ważnym jest stworzenie miejsca, w którym pamięta się o szacunku i zrozumieniu dla drugiego człowieka. Przyjazną atmosferę tworzą ludzie. Co oznacza, że zadowolona obsługa to zadowoleni klienci.

Reklama Restauracji - Co jeszcze przyciąga klientów?

Oczywiście podstawą, każdej dobrej restauracji jest pyszne jedzenie. O tym chyba nikomu nie trzeba przypominać. Warto jednak pamiętać, aby miło zaskakiwać swoich gości. Ludzie kochają gratisy! Czekadełko, niewielki deser czy kieliszek domowej nalewki po udanym posiłku. Taki mały gest to wielki plus w oczach klienta. Dodatkowo działa tu reguła wzajemności.

W psychologii oznacza to, że należy odwdzięczyć się osobie, która zrobiła dla nas coś miłego. Pyszne dania, miła obsługa oraz darmowy słodycz lub coś mocniejszego na koniec posiłku. Koniecznie należy się solidny napiwek! Świetnym pomysłem będzie dopasowanie gratisu do charakteru restauracji. Postaw na lokalne produkty oraz przysmaki kuchni regionalnej.

Skuteczna reklama restauracji musi łączyć szereg elementów. Warto z wyprzedzeniem rozplanować sobie poszczególne działania, tak by zawczasu wyeliminować ewentualne błędy. Jednak warto pamiętać, że ostatecznie liczy się smak i jakość serwowanych dań.


Anna Hutek

Przeglądaj też