Event marketing przeszedł do online'u. Targi i konferencje online. Jak się do tego zabrać?
Jak przygotować konferencję internetową?
Wyznacz cel
Jak dobrze wiemy, każda konferencja, targi czy event powinien posiada sprecyzowany cel. Wyznaczenie głównego tematu, na którym będzie opierać się wydarzenie ułatwi wybór prelegentów, pomoże w zaproszeniu ekspertów czy gości. Jak wyznaczyć główny cel eventu? Najlepiej skupić się na tematach ważnych, aktualnych, inspirujących czy odpowiadających obecnym trendom. Potencjalni uczestnicy muszą wiedzieć, dlaczego biorą udział w danym wydarzeniu oraz jakie informacje mogą na nim uzyskać.
Pamiętaj o stworzeniu strategii
Solidny plan to fundament, każdego działania marketingowego, dotyczy to również organizacji eventu. W przypadku organizacji konferencji online zadanie jest znacznie ułatwione. Brak konieczności wynajęcia sali czy cateringu dla uczestników to z pewnością kilka problemów mniej oraz sporo zaoszczędzonych środków. Należy jednak pamiętać o szeregu elementów, których nie może zabraknąć:
- Data wydarzenia. Pozornie oczywisty punkt. Warto jednak zrobić research, dzięki któremu dowiesz się, czy w tym czasie nie są organizowane podobne wydarzenia. Dodatkowo, jeżeli zależy Ci na konkretnych gościach czy prelegentach warto z góry zapoznać się z ich terminarzami.
- Sprzęt potrzebny do wysokiej jakości transmisji online. Dobre nagłośnienie, sprzęt rejestrujący wydarzenie, ekipa wideo. Te elementy będą szczególni istotne podczas transmisji online. Ważnym jest, by z góry zabezpieczyć się tzw. “złośliwością rzeczy martwych”.
- Dobór prelegentów. Wybór ekspertów będzie uzależniony od tematu targów czy konferencji. Warto jednak pamiętać, że warto wprowadzić elementy, które nadają konferencji czy targom tempa. Świetnie sprawdzą się debaty, zachęcające do dyskusji, czy goście specjalni. Dobrym rozwiązaniem są również ciekawe formy multimedialne lub interaktywne.
- Metody finansowania. Organizacja eventów wiążę się zazwyczaj ze sporymi kosztami. Dlatego, istotną rolę podczas organizacji tarów czy konferencji będą mieli sponsorzy czy uzyskanie dotacji. Warto, by odpowiednio wcześnie zadbać o kontakt, z firmami, które chcielibyśmy zaprosić do współpracy.
- Sposób rejestracji uczestników. Podczas organizacji eventów online sposób rejestracji uczestników jest dosyć oczywisty. Należy jednak pamiętać, że aby przyciągnąć uwagę potencjalnych uczestników warto przygotować coś specjalnego. Dobrze sprawdzi się ciekawy landing page czy promocja w social mediach.
- Kontakt z mediami. O promocji w mediach warto pomyśleć dużo wcześniej, dzięki temu uczestnicy będą mieli czas zapoznać się z wydarzeniem.
- Promocja w social media. Media społecznościowe to obecnie jedno z najbardziej poczytnych źródeł. Dlatego warto dobrze zaplanować promocję oraz transmisja z wydarzenia.
- Harmonogram wystąpień. Wyznaczenie kolejności wystąpień znacznie ułatwi zaplanowanie wydarzenia.
Dlaczego warto zorganizować event online?
Event marketing stanowi istotny element budowania marki. Wzmacnia jej pozycję na rynku oraz ma znaczący wpływ na jej rozpoznawalność.
Organizacja wydarzeń online wiąże się z pewnymi utrudnieniami, jednocześnie generuje nowe, nieznane dotychczas możliwość oraz dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Nie należy zapominać o największym plusie wynikającym z tej sytuacji. Brak konieczności zadbania o zakwaterowanie uczestników czy zaplecze gastronomiczne to również wielka oszczędność pieniędzy!
W końcu od udziału w ciekawej konferencji, która odbywa się na drugim końcu kraju dzieli nas tylko kliknięcie komputerową myszką. Warto jednak podejść do tematu profesjonalnie, zadbać o pełne zaangażowanie organizatorów oraz prelegentów. Pamiętajmy, w internecie nic nie ginie!
Event marketing w PPG
Marketing w internecie cieszy się coraz większym zainteresowanie. Polska Press Grupa podąża za najnowszymi trendami oraz odpowiada na potrzeby użytkowników. Angażujemy się w bieżące wydarzenia i reagujemy na aktualne problemy. Wiemy jak cennym zasobem jest informacja, zarówno w kwestiach społecznych jak i gospodarczych! Czas na wydarzenia online!
E-targi Indeks maturzysty
Zgodnie z nazwą E-targi Indeks maturzysty to wydarzenie stworzone z myślą o uczniach ostatnich klas szkół średnich. To idealne rozwiązanie dla maturzystów, którzy nadal wahają się co do wyboru odpowiedniej dla siebie uczelni bez wychodzenia z domu.
W związku z pandemią klasyczne wizyty na dniach otwartych uczeni musiały zostać odwołane. Aby pomóc im w tym trudnym wyborze stworzono platformę, za pośrednictwem, której bez wychodzenia z domu mogli zapoznać się z programem uczelni.
Przez 5 dni (od 1 do 5 czerwca 2020 roku) za pośrednictwem platformy uczelnie mogły zaprezentować swoją ofertę oraz materiały promocyjne: wideo, katalogi czy ulotki. Dodatkowo mogli skorzystać z porad ekspertów, którzy pomagali im w wyborze odpowiednich dla nich studiów.
Targi online to świetny stanowiły świetny sposób zaprezentowania maturzystom ofert uczelni szczególnie w tych trudnych i nietypowych czasach. Wydarzenie można było śledzić za pośrednictwem naszych serwisów, specjalnie stworzonej na tą okazję platformy oraz mediów społecznościowych takich jak Facebook i Instagram.
Wirtualne targi Dom Mieszkanie Ogród
Targi branżowe to świetny sposób na zaprezentowanie się firm z branży budowlanej szerszemu gronu odbiorców. Świadczy o tym duże zainteresowanie ze strony klientów i podwykonawców. Dodatkowo, jak wskazują statystyki, wiosna i lato to czas, kiedy Polacy najczęściej decydują się na prace remontowe. W związku z nietypową sytuacją z jaką przyszło nam się mierzyć w roku 2020, w dniach od 17 do 21 czerwca zorganizowano targi Dom Mieszkanie Ogród w wersji online.
Podczas wydarzenia uczestnicy mieli okazję zapoznać się z ofertą produktów do budowy i wykończenia domu, mieszkania oraz ogrodu. Ponadto wszyscy zainteresowani opinią fachowca mogli uzyskać praktyczne poradę oraz dokonać korzystnych zakupów. W tym celu stworzono specjalną platformę, na której firmy mogły zaprezentować tegoroczną ofertę. Strona umożliwiała bezpośredni, a przede wszystkim bezpieczny, łatwy i wygodny kontakt z klientami.
Organizacja targów online to niewątpliwa oszczędność. Brak potrzeby drukowania ulotek, materiałów reklamowych czy budowania stoiska. Dodatkowym plusem jest mniejsze zużycie papieru, czyli kolejny plus dla osób dbających o środowisko.
Wystawcy mieli do wyboru różnego rodzaju pakiety. Bardziej ekonomiczną, wersję standard, jak i coś dla maksymalistów wersję premium. Dodatkowo organizatorzy zadbali o promocję wydarzenia w naszych mediach stworzono m.in.:
- Artykuł kierujący do Targów
- Kampanię display mix formatów
- Kampania native ads
Rozmowy dnia - artykuły z wywiadami wideo, poruszające tematykę związaną z Targami. Poruszono tematy takie jak:
- Fotowoltaika
- Kredyty hipoteczne
- Kupno i sprzedaż nieruchomości
- Wycena nieruchomości
Zadbano również o promocję w social mediach. Posty umieszczono na profilach na Facebook głównych serwisów regionalnych. Stworzono posty sponsorowane dla każdego oddziału oraz dwie kreacje postów ogólnych informujących o targach. Targetem treści były osoby potencjalnie zainteresowane udziałem w targach.
Konferencję biznesowa Business Week
Od 8 do 10 lipca 2020 roku, codziennie od godziny 19 odbędzie się konferencja biznesowa Business Week. Na uczestników czekać będzie kompendium biznesowej wiedzy. Jak wygląda codzienne życie przedsiębiorstwa w czasie pandemii? Jak ostatnie miesiące zmieniły runek? Podpowiemy Ci jak uchronić siebie oraz Twoje pieniądze, gdy znów nadciągnie kryzys. Trzy dni transmisji na żywo, podczas każdego będziesz mógł śledzić dwa wystąpienia ekspertów.
Podczas konferencji uczestnicy będą mogli wysłuchać 6 prelegentów, ekspertów w swoich branżach, praktyków, szefów przedsiębiorstw, decydentów, ludzi sukcesu, przedstawicieli różnych branż, założycieli marek znanych i rozpoznawalnych nie tylko w Polsce, ale i w Europie oraz na świecie. Ponadto w trakcie wystąpień będzie możliwość zadawania pytań na czacie. Wśród prelegentów znaleźli się między innymi:
- Rafał Brzoska z InPost - Paczkomaty, Kurier,
- Iwona Szmitkowska z Work Service,
- Lech Kaniuk - współwłaściciel kilkunastu spółek, ekspert od innowacji i skalowania biznesu,
- Stefan Batory z Booksy.
Forum Przedsiębiorców Małopolski
29 czerwca 2020 roku odbyła się kolejna, XIII edycja, konferencji Forum Przedsiębiorców Małopolski. To wydarzenie z udziałem ministrów, redakcyjne debaty ekspertów i polityków. Dodatkowo relacje z konferencji docierają do największej grupy czytelników w Polsce.
Podczas wydarzenia w tym roku zostało poruszonych wiele ważnych tematów, m.in.:
- Jak obronić gospodarkę i wykorzystać nowe szanse, by wyjść z pandemii silniejszym niż kiedykolwiek, Małopolska odpowiedź na kryzys
- Co po koronawirusie: Nowe pomysły, nowe szanse, nowe możliwości. Małopolska silniejsza niż kiedykolwiek?
- Case study: Krakowski Port Lotniczy a rozwój Krakowa i Małopolski
- Pandemia i co dalej? Biznes w warunkach „nowej normalności” na przykładzie branży turystycznej. Tarcza Antykryzysowa od strony praktycznej: Jak prowadzić firmę online na Biznes.gov.pl.
Uczestnicy:
- Jadwigi Emilewicz ,Wicepremier, Minister Rozwoju
- Witolda Kozłowskiego, Marszałka Województwa Małopolskiego
- Sebastian Chwedeczko, Prezydent Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie
- Renata Deptała, Dyrektor Regionu Małopolskiego Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK)
- Wojciech Przybylski, Prezes Krakowskiego Parku Technologicznego
- Marcin Sala-Szczypiński, Dziekan Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie
- Justyna Zając-Wysocka, Wiceprzewodnicząca Małopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych, MISP
- Stefan Życzkowski, Loża Małopolska Business Centre Club, ASTOR
- Katarzyna Woszczyna, Kanclerz Loży Małopolskiej Business Centre Club, Wiceprezes BCC
- Marian Bryksy, Prezes Małopolskiego Zawiązku Pracodawców Lewiatan
- Janusz Kowalski, Prezes Małopolskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości, Wiceprezes Małopolskiego Porozumienia Organizacji Gospodarczych, Wiceprezes Związku Rzemiosła Polskiego
- Radosław Włoszek, Prezes Kraków Airport
Andrzej Gut-Mostowy, Wiceminister Rozwoju
Niezależnie od trudności z jakimi przyszło nam się mierzyć w obecnych czasach. Nie należy rezygnować z event marketingu. Konferencje i targi online to doskonały sposób na przekazywanie i dzielenie się wiedzą. Dodatkowo działania eventowe motywują uczestników do dyskusji i wymiany poglądów. Ponadto takie działania generują pretekst do rozmów o Twojej firmie!
Anna Hutek
Przeglądaj też
-
Reklama i marketing
Co Google Analytics może powiedzieć o Twoich odbiorcach?
-
Reklama i marketing
Brand safety w mediaPPG - Twoje reklamy w bezpiecznym środowisku
-
Reklama i marketing
Dlaczego ogólnopolskie marki powinny reklamować się w mediach lokalnych
-
Reklama i marketing
Lokalna reklama restauracji - zrób plan i działaj konsekwentnie
-
Reklama i marketing
Content marketing: 7 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć
-
Co słychać w mediaPPG
XIII Forum Przedsiębiorców Małopolski było sukcesem