Jak Twoja firma może pomóc podczas epidemii? CSR zwraca uwagę klientów
Co to jest CSR?
Na początku warto zapoznać się z tajemniczym skrótem CSR, to skrót od Corporate Social Responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. CSR to biznes zaangażowany społecznie. Wydatki na działania CSR w firmie należy traktować jako inwestycję i źródło innowacji, a nie jako koszt.
CSR w Twojej firmie: dlaczego warto?
Polsko-francuska Izba Gospodarcza w 2018 roku zorganizowała badanie, z którego wynika, że konsumenci oczekują od firm, że będą społecznie odpowiedzialne:
- 69% uważa, że firmy powinny walczyć z niesprawiedliwością społeczną,
- 68% oczekuje od marek, które kupują, aby odgrywały większą rolą w rozwiązywaniu problemów społecznych,
- 65% oczekuje zaangażowania w rozwój lokalnych społeczności,
- 58% unika kupowania produktów firm, które mają negatywny wpływ na społeczeństwo lub środowisko,
- 32% konsumentów uważa, że poprzez swoje decyzje zakupowe może realnie wpływać na zmiany na świecie.
Na potwierdzenie tego, że CSR to kierunek, w którym każdy, myślący o przyszłości biznes powinien podążać, przytaczać można wiele cyfr, badań i raportów. Dlaczego? Ponieważ liczby nie kłamią. Wszystkie zaprezentowane badania zostały przeprowadzone na reprezentatywnej grupie odbiorców. Zastanów się i postaraj odpowiedzieć na pytanie, co w obecnej sytuacji Twoja firma może zrobić dla dobra ogółu.
Działania CSR w dobie koronawirusa
Działania CSR w polskich firmach prowadzone są od lat, ale od niedawna stały się popularne i szeroko dyskutowane nie tylko w biznesie, ale także przez konsumentów. Firmy prześcigają się w pomysłach na kolejne działania. Wzajemne inspiracje i motywacje do coraz to nowych akcji sprawiają, że jest o czym mówić, o czym myśleć i z czego wybierać. Jakie rozwiązania są podejmowane w trudnym czasie pandemii? Sprawdźcie sami:
Zmiana linii produkcyjnych
Wiele firm odnotowało znaczne spadki w zamówieniach i sprzedaży. Coraz więcej z nich decyduje się na przebranżowienie, a co za tym idzie w pomoc w produkcji niezbędnych obecnie produktów takich jak: respiratory, płyny do dezynfekcji, maseczki ochronne czy kombinezony.
Polska projektantka, Eva Minge swoją pracownie na czas kwarantanny zamieniła w fabrykę maseczek, które dostarcza do szpitali.
W trudnych przypadkach zachorowania na COVID-19 podłączenie pacjenta do respiratora to często jedyny sposób na uratowanie mu życia. W Instytucie Techniki i Aparatury Medycznej w Zabrzu rozpoczęła się produkcja respiratorów, do których można podłączyć dwóch pacjentów jednocześnie.
Polska firma Urbicum zaprojektowała respirator o nazwie VentilAid, którego koszt produkcji wycenili na 200 zł. Na stronie internetowej producenta zamieszczono dostęp do pełnej dokumentacji technicznej, którą można wykorzystywać bez żadnych opłat.
LVHM, właściciel takich marek jak Louis Vuitton czy Givenchy na swoim Twitterze zamieścił post, w którym informuje, że na początku przyszłego tygodnia do Francji trafi 10 milionów masek ochronnych, oprócz tego firma zajęła się produkcją płynów do dezynfekcji rąk.
Posiłki dla lekarzy
Służba zdrowa to w obecnych trudnych czasach branża, która wymaga szczególnej troski i zrozumienia. Z całej Polski płynie pomoc od lokalnych przedsiębiorców i restauracji, które wspierają lekarzy i pielęgniarki, m.in. dostarczając im ciepłe posiłki.
Pod hasłem #WzywamyPosiłki, kryje się ogólnopolska inicjatywa obywatelska, tysiące restauracji i punktów gastronomicznych, które swoimi działaniami postanowiły wesprzeć personel medyczny w czasie walki z pandemią. Do akcji dołączyły również takie firmy jak: Pizza Hut, Hortex czy Ikea.
https://www.facebook.com/wzywamyposilkipl/ https://www.facebook.com/groups/210468246827528/about/- Akcję pomocy służbom medycznym wspiera również znana sieć restauracji McDonalds’s.
Znani i lubiani też pomagają
Swoją cegiełkę w walkę z koronawiursem postanowiła dołożyć również aktorka Julia Wieniawa. Młoda gwiazda zorganizowała wyprzedaż swojej szafy, cały dochód przeznaczając na służbę zdrowia
Anna i Robert Lewandowscy zdecydowali się przekazać 1 mln Euro na walkę z koronawirusem.
Piłkarz Jakub Błaszczykowski przekazał 400 tys złotych.
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad działaniami CSR to właśnie teraz nadszedł ten moment. W obecnej trudnej sytuacji duże zasoby finansowe są bezdyskusyjnie bardzo pomocne, jednak pieniądze to nie wszystko. Z całej Polski płyną przykłady pokazujące, że nawet niewielkie, lokalne firmy są w stanie pomóc w naszej wspólnej walce.
Anna Hutek
Przeglądaj też
-
Reklama i marketing
Co Google Analytics może powiedzieć o Twoich odbiorcach?
-
Reklama i marketing
Brand safety w mediaPPG - Twoje reklamy w bezpiecznym środowisku
-
Reklama i marketing
Dlaczego ogólnopolskie marki powinny reklamować się w mediach lokalnych
-
Reklama i marketing
Lokalna reklama restauracji - zrób plan i działaj konsekwentnie
-
Reklama i marketing
Content marketing: 7 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć
-
Co słychać w mediaPPG
XIII Forum Przedsiębiorców Małopolski było sukcesem