Odmrażanie gospodarki. Czy Twoja firma jest gotowa na powrót?
Odwilż w gospodarce - ruszamy z kopyta
Z danych GUS o rejestracjach i upadłościach firm wynika, że początek roku przyniósł ze sobą nie tylko znaczne spowolnienia gospodarki, całkowite skutki epidemii koronawirusa mają jeszcze nadejść. W pierwszych czterech miesiącach 2020 roku zarejestrowano 84 099 podmiotów gospodarczych. To aż o 12 proc. gorszy niż w 2019 roku.
Rok 2020 stawia przed właścicielami firm wiele trudnych wyzwań. Ważne jest, by nawet w trudnych czasach podjąć działania, które w długofalowej perspektywie mogą skuteczne wpłynąć na działalność Twojej firmy.
Odmrażanie gospodarki: Branża beauty
Nareszcie, po wielu tygodniach zastoju branża usługowa może wrócić do pracy. Od 2 tygodni ponownie możemy korzystać z usług fryzjerów i kosmetyczek. Właściciele urodowych biznesów wreszcie mogą odetchnąć z ulgą. Pomimo wytycznych, do których muszą dostosować się zarówno pracownicy, jak i klienci, czas oczekiwania, do niektórych beauty-specjalistów oscyluje w okolicach miesiąca!
Czas wykorzystać duże zainteresowanie Twoimi usługami i zainwestować w skuteczne działania marketingowe! Podstawą w tej dziedzinie są często aktualizowane, dobrze skonstruowane profile w social mediach! Warto, by pojawiły się w nich Informacje o nowych zabiegach, promocjach czy metodach stosowanych w Twoim salonie. Ponadto zdjęcia metamorfoz klientek stanowi doskonałe portfolio, którym warto się pochwalić. Jeśli masz wątpliwości jak stworzyć skuteczne działania promocyjne? Chętnie Ci pomożemy.
Odmrażanie gospodarki: Gastronomia
Kolejną ponownie otwartą branżą, do której tłumnie ruszyli wszyscy Polacy - jest gastronomia. Chętnych na pyszny posiłek przygotowany przez szefa kuchni nie brakuje! Wiele osób zgodnie deklaruje, że jedną z rzeczy, za którymi najbardziej tęsknili w czasach kwarantanny, jest wizyta w ulubionej restauracji. To świetny moment, żeby pomyśleć o nowych działaniach marketingowych dla Twojej firmy!
Odmrażanie gospodarki: IV etap
Wszyscy z utęsknieniem czekają na odmrażanie kolejnych sektorów gospodarki. Warto już dziś poinformować swoich klientów o Twoim wielkim powrocie. Doskonałym narzędziem do tego typu działań są social media. Powrót na siłownię, teatru czy kina to radość dla wszystkich oddanych konsumentów.
Pokaż światu, jak ważnym jest dla Ciebie najwyższa jakość i bezpieczeństwo Twoich usług. Brak kolejek, dzięki możliwości zapisów online lub telefonicznych, szczególna dbałość o higienę oraz ograniczenie niepotrzebnego przebywania w otoczeniu zbyt wielu osób. Dobrym pomysłem do działań promocyjnych będzie wykorzystanie również mediów lokalnych. To właśnie tam informacji szukają klienci mieszkający w Twoim mieście.
Świetnym przykładem działań marketingowych, które już dziś możesz wprowadzić do swojego biznesu, jest sieć siłowni CityFit. Na Facebooku możemy obejrzeć relację z przygotowań do otwarcia klubów. Wielkie sprzątanie, dezynfekcja i konserwacja maszyn, inwestycja w nowy sprzęt oraz zapewnienie klientom środków do dezynfekcji i mycia rąk. Wszyscy fajni sportowego stylu życia, z pewnością już nie mogą się doczekać!
Zainwestuj w content marketing!
To dobry czas, żeby zainwestować w content marketing! Jak wykorzystać go do działań Twojej firmy? Postaw na jakościowe treści, dzięki które będą odpowiadać na potrzeby Twojego klienta! Czy zastanawiałeś się nad poradnikowym artykułem, dzięki któremu mógłbyś pokazać światu Twój biznes?
Dobrze przygotowane treści budują zaufanie do marki, mogą postawić Cię w charakterze eksperta, a dodatkowo pokazują, że znasz się na swoim fachu i po prostu Ci zależy! To doskonały moment na stworzenie angażujących treści.
Powrót do pracy po kwarantannie. Employer Branding teraz ma moc!
Poranne wstawanie do pracy niewiele osób może określić jako swoją ulubioną porę dnia. Co ciekawe pobudka po długim przymusowym śnie spowodowanym kwarantanną, dla wielu pracowników jest niczym spełnienie marzeń. Powrót do pracy nigdy nie był tak przyjemny!
Czy Ty oraz Twoi pracownicy jesteście gotowi na powrót do pracy?
W tym wyjątkowo trudnym czasie należy zwrócić szczególną uwagę na komfort pracy oraz atmosferę w Twojej firmie. Przestrzeganie zaostrzonych wymogów Państwowej Inspekcji Pracy to konieczność podczas powrotu do pracy. Należy mieć na uwadze wszelkie środki bezpieczeństwa w związku z zagrożeniem koronawirusem, jak i przestrzeganiu zarządzeń dotyczących czasu pracy. Warto jednak zastanowić się co jeszcze możesz zrobić, by Twoi pracownicy czuli się bezpieczne.
Drobne gesty mogą skutecznie podnieść morale w Twojej firmie. Dobry ekspres, pyszna, aromatyczna kawa, to błahostki, które poprawiają humor i motywują do pracy. Pojawienie się wirusa przyniosło ze sobą wiele lęków oraz problemów, o których dotąd nikt z nas nie myślał. Stres związany z utratą pracy, obniżkami pensji, a co najważniejsze strach związany z obawą o zdrowie własne i swojej rodziny.
W tym trudnym czasie każdy pracodawca powinien spoglądać na swoich pracowników nieco łagodniejszym okiem. Po powrocie do biura może warto pomyśleć nad działaniami, które pomogą oderwać się od problemów i jednocześnie zintegrują zespół?
To zdecydowanie czas na employer branding. Działania mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy to inwestycja w tę dziedzinę marketingu to świetny pomysł w dzisiejszych, trudnych czasach. Zwykle robi się to po to, aby pozyskiwać jak najlepszych pracowników. W tym wypadku robimy to głównie dla tych, którzy już u nas pracują i ... klientów.
Badania wykazują, że jedną z głównych postaw, która jest wymagana od marek w czasie pandemii, to jak najlepsze zaopiekowanie się swoimi pracownikami. Aż *78 proc. konsumentów na całym świecie spodziewa się, że firmy będą dbały o zdrowie swoich pracowników. Chcemy wiedzieć, że jako pracodawca, właściciel firmy zrobił wszystko, żeby jego podwładni zachowali miejsca pracy, ale także czuli się w tej sytuacji maksymalnie komfortowo.
Pracując na morale zespołu, nie tylko możemy się tym więc pochwalić przed klientami, ale przede wszystkim sprawić, że powrót do pracy będzie pełen pozytywnej energii. Niepewność i brak motywacji klienci szybko wyczują.
To odpowiedni moment, aby pomyśleć o działaniach CRS. Co to oznacza w praktyce? Społeczna odpowiedzialność biznesu zakłada, że przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii działania powinno uwzględnić interesy społeczne i ochronę środowiska. Czas postawić na swoją firmę i pokazać ją światu!
Odmrażanie gospodarki. Jak skutecznie reklamować firmę?
Wiele marek pomimo bardzo trudnej sytuacji nie traci głowy, pokazując, że nawet, że każdy problem można przekuć w coś pozytywnego. Nawet jeżeli Twoja firma stawia dopiero pierwsze kroki po odmrożeniu gospodarki, warto już dziś podjąć działania promocyjne, które zaprocentują na przyszłość. To odpowiedni czas, aby zainwestować w działania marketingowe.
Dobrym przykładem jest bardzo dobrze wszystkim znany lek przeciwbólowy Apap. Kampania reklamowa powstała w celu wsparcia konsumentów w trudnym czasie globalnej pandemii koronawirusa. W nienachalny sposób marka przypomina o tym, co jest najważniejsze oraz na wartościach, na których każdy z nas powinien się skupić.
Z reklamą w czasie pandemii poradził sobie również znany producent ketchupu Kotlin. W klipie aktor Piotr Cyrwus wraz z psem Bolkiem dzieli się z widzami wskazówkami na temat bezpiecznego grillowania w czasie kwarantanny. Spot opatrzono hasłem: „Kotlin. Zmienia jedzenie na lepsze”
Marka Bodypack również postanowiła postawić na reklamę wizualną. Sklep internetowy, w którego ofercie znajdziemy: sprzęt do ćwiczeń czy suplementy diety dla osób uprawiających sport, zachęca klientów do dbania o piękną sylw. W reklamie opatrzonej hasłem #zarażajenergią firma pokazuje, jak ważne jest, by nawet w trudnych czasach nie rezygnować ze zdrowego stylu życia.
Przed wielkim powrotem do pracy warto się przygotować oraz naładować pozytywną energią! Przekonaj się, że zadbanie o wizerunek Twojej firmy oraz działania marketingowie, oraz inwestycja w pracowników naprawdę się opłaca.
*Źródło: Raport firmy Kantar powstał na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 25 tys. osób w 30 krajach między 14 a 23 marca.
Anna Hutek
Przeglądaj też
-
Reklama i marketing
Co Google Analytics może powiedzieć o Twoich odbiorcach?
-
Reklama i marketing
Brand safety w mediaPPG - Twoje reklamy w bezpiecznym środowisku
-
Reklama i marketing
Dlaczego ogólnopolskie marki powinny reklamować się w mediach lokalnych
-
Reklama i marketing
Lokalna reklama restauracji - zrób plan i działaj konsekwentnie
-
Reklama i marketing
Content marketing: 7 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć
-
Co słychać w mediaPPG
XIII Forum Przedsiębiorców Małopolski było sukcesem