Wideo marketing jest na fali. Czy wideo w sieci ma większą konwersję?

Wideo odkrywa, przybliża, wyjaśnia i edukuje, angażuje, wzbudza dyskusję i ...lepiej konwertuje? Wideo marketing to odkrycie kilku poprzednich lat. W 2020 nikt już sobie nie wyobraża reklamy internetowej bez wideo. W PPG coś o tym wiemy, dlatego w każdym regionie, w którym działamy, jest studio wideo i specjalny zespół, który profesjonalnie zajmuje się produkcją i emisją reklam wideo.

Według raportu Cisco do 2020 roku 82% ruchu w internecie będzie generowało wideo. Czy to oznacza, że mamy odsyłać do lamusa inne treści w internecie? Nie, ale ten trend pokazuje, w którą stronę powinniśmy rozwijać nasze strony internetowe.

Wideo marketing: jak to wszystko zaplanować?

Kampania reklamowa w formie wideo daje doskonałe efekty, co potwierdzają liczne badania. Jednak tego typu działania reklamowe nie należą do najłatwiejszych i najtańszych, stąd konieczność odpowiedniego zaplanowania działań, dokładne określenie celu, strategii, napisanie scenariusza i wybranie odpowiednich KPI.

Kampania wideo marketingowa KROK PO KROKU

  1. Zdefiniuj cel i grupę docelową
    Wideo marketing w tym aspekcie niczym nie różni się od kampanii w innych mediach. Reklama w formie wideo powinna odpowiadać na założony cel lub cele, a także trafiać do określonej grupy odbiorców. Pierwotnie obrany cel ma wpływ na target i odwrotnie. Jeśli chcesz zbudować świadomość marki lub pozyskać nowych klientów, kampanię skieruj do szerokiej grupy odbiorców. Jeśli wprowadzasz nowy produkt i zależy Ci na dotarciu do aktualnych Klientów, wybierz kampanię re-marketingową, albo precyzyjnie określ personę i na tym fundamencie, stwórz odpowiedni zasięg kampanii.
    Kampania dla wszystkich jest dla nikogo.
  2. Zleć realizację profesjonalistom, którzy zadbają o odpowiedni scenariusz, sprzęt, otoczenie
    Reklama wideo wiąże się z pracą na wielu poziomach: organizacja, dźwięk, scenariusz, charakteryzacja, kostiumy, scenografia, produkcja, postprodukcja. Jeśli nie masz odpowiednich zasobów w swojej firmie, zleć realizację profesjonalistom. Pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu briefu - tak, żeby precyzyjnie określić Twoje cele, założenia i potrzeby, a także założone rezultaty.
  3. Wybierz media i sposób promocji
    Wybierz media, w których jest Twoja grupa docelowa. Zastanów się, gdzie chcesz emitować swoją reklamę. Rozmawiaj z profesjonalistami, którzy podpowiedzą Ci, gdzie Twoja reklama wideo będzie najlepiej widoczna, w którym miejscu widzowie zwrócą na nią największą uwagę i skonwertują. W PPG player wideo dostępny jest na wszystkich stronach głównych serwisów regionalnych, a także na większości kart artykułów. Co miesiąc publikujemy 25000 artykułów online. W części z nich świecić się może Twoja reklama.
  4. Analizuj ruch
    Analiza ruchu i stała kontrola nad tym jak reklama wideo żyje w internecie to druga, równie ważna, strona medalu. Co możemy mierzyć? Każda kampania jest inna, w każdej można wybrać inne wskaźniki. Jedno jest pewne, o reklamie w internecie nie można zapomnieć.

KPI w wideo marketingu. Jest w czym wybierać!

Nie każda reklama wideo będzie miała miliony wyświetleń i nie każda tego potrzebuje. Reklama, która trafi do 100 zaangażowanych odbiorców, przyniesie więcej korzyści niż nachalne emitowanie reklam w zbyt szerokim zasięgu.

wideo marketing

Co możemy mierzyć w wideo marketingu?

  • Wyświetlenia – jeden z najpopularniejszych wskaźników pomiaru. Mierzymy, ile reklama zyskała viewsów, jaki miała zasięg dotarcia. Kampania wideo, która jest nastawiona na jak największy zasięg powinna być rozliczana za liczbę wyświetleń.
  • Obejrzenia – wydawałoby się, że to to samo, co wyświetlenia, a jednak różni je znacząca różnica. Liczba oglądających to liczba osób, które zobaczyło co najmniej 30 sekund wideo od startu lub kliknęło w daną reklamę. To jeden ze wskaźników, który może pokazać efektywność działań reklamowych.
  • Średni koszt obejrzenia (CPV) – jak w każdej kampanii, tak i w wideo marketingu trzeba mierzyć siły na zamiary. CPV to cena, jaką trzeba zapłacić, gdy użytkownik zobaczy 30 sekund reklamy lub w nią kliknie.
    Kliknięcia, czyli wspomniana już konwersja. Jeśli reklama promuje nowy produkt to świetnym wskaźnikiem będzie mierzenie przejścia na kartę produktu. Jeśli prezentujesz nową, odświeżoną stronę internetową – przejścia na stronę www. Jeśli udostępniasz rabat – liczba użytkowników, którzy z niego skorzystali itp. Konwersja to priorytet w działaniach reklamowych realizujących cel zwiększenia sprzedaży i re-marketing.
  • Współczynnik klikalności – jeśli reklama nastawiona jest na konwersję warto podzielić liczbę kliknięć przez liczbę użytkowników, którym została wyświetlona reklama wideo, żeby przekonać się, że działania reklamowe dały konkretne efekty i/lub wyciągnąć wnioski na przyszłe działania.

Reklama wideo się liczy

Z szacunków Zenith wynika, że Polacy spędzają średnio 49 minut dziennie oglądając materiały wideo w internecie. Na świecie użytkownicy oglądają filmy średnio 67 minut dziennie. Jest więc czas do zagospodarowania.


autor artykułu

a.w.

Przeglądaj też